ادمونتون نگار

وبلاگ یک دانشجو که قرار بود عازم ادمونتون کانادا باشه، ولی نشد

۱۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

پاک کردن فایل های تکراری

پاک کردن فایل های تکراری

سلام

شاید براتون زیاد پیش اومده از یک فایل تو هاردتون چند جا کپی کرده باشید و این کار باعث شده باشه حجم هاردتون الکی افزایش پیدا کرده باشه. برای من که فایل های تکراری خیلی از حجم هاردم رو میگیره معمولاً. برای حل این مشکل میتونید از نرم افزار کمکی برای پیدا کردن فایل های عین هم پیدا کنید. نرم افزارهای مختلفی وجود داره برای این کار کی یکی از بهترین اون نرم افزارها نرم افزار Duplicate File Remover هست. از دیگر مشخصات این نرم افزار برای پیدا کردن فایل های تکراری، می تونم به فیلتر کردن، زمان، سایز، موقعیت و غیره اشاره کنم. 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
WALL-E
ماجرای بلیط هواپیما

ماجرای بلیط هواپیما

سلام

در این پست میخوام در مورد تجربه‌ی خرید بلیط هواپیما براتون بگم. وقتی دیدم از ویزا خبری نیست و قیمت بلیط هواپیما همینطوری داره بالا میره، تصمیم گرفتم با اینکه هنوز ویزام نیومده دلم رو به دریا بزنم و بلیط رو بخرم. شروع ترم زمستان یا وینتر دانشگاه ما 7 ژانویه است، بنابراین بازه‌ی انتخابیم رو حدود 10 روز قبل از این تاریخ گذاشتم (ظاهراً میشه 3 ماه قبل از شروع ترم وارد خاک کانادا شد ولی خوب خرج دلاری با در آمد ریالی سرمایه زیادی میخواد که من ندارم). برای بررسی بهترین مسیر و ایرلاین میشه از چند سایت استفاده کرد:

  1. Google Flight
  2. cheapaoir
  3. flytoday
  4. flywithus
  5. flightio
تو این بازه ای که من انتخاب کردم، Turkish بهترین قیمت رو میداد. من تونستم با 9 تومن و حدود 36 ساعت پرواز، بلیط از تهران به ادمونتون بگیرم( همین بلیط حدود یکی دو هفته پیش، 7 تومن بود، و الان که دارم این مطلب رو مینوسیم شده 10.3 میلیون، بله داداش همه ارقام درسته، و اشتباهی وجود نداره). 
برای کسایی که هزینه براشون مهمه، معمولاً انتخاب زیادی در انتخاب ایرلاین وجود نخواهد داشت ولی اگه هزینه مسئله جدی برای شما نیست حتماً سایت TripAdvisor.com و تجربیات مختلف کسانی که با ایرلاین مورد نظر پرواز داشتن رو ببینید. در انتخاب بلیط نکاتی هست که باید توجه داشته باشید:
  1. نکته اول برای کسانی که اولین بار میخوان وارد خاک کانادا بشن، ویزای تحصیلی باید براشون صادر بشه و دوباره باید پرواز کنند. توصیه میشه layover یا فاصله زمانی اولین پرواز که در خاک کانادا میشینه و پرواز بعدی حداقل 3 ساعت باشه. 
  2. یه نکته دیگه اینکه کسی که ویزای ویزیتوری داره حتماً باید بلیط دو طرفه داشته باشه وگرنه اجازه پرواز در مبدأ بهش داده نمیشه.
  3. با ویزای کانادا نمیشه توی آمریکا نشست.
  4. با ویزای کانادا یکبار میتونید در حوزه شینگن فرود داشته باشید. ظاهراً توقف باید کمتر از 8 ساعت باشه و وارد روز بعد نشید. (توجه داشته باشید که انگلیس عضو شینگن نیست).
  5. زمان کانکشن و مخصوصاً زمانی که به مقصد میرسید رو در نظر داشته باشید.
  6. محدودیت بار برای کسانی که برای اولین بار مهاجرت میکنند اهمیت ویژه ای خواهد داشت.
  7. ساعتی که روی بلیط زده میشه، ساعت ثابتی نیست و بستگی به ساعت شهری که در اون فرود میاید یا میخواید از اون پرواز کنید داره.
ترکیش محدودیت بار 2 چمدون 23 کیلویی، یک ساک 8 کیلویی و کوله 8 کیلویی داره. همچنین امکان انتخاب غذا و صندلی رو به شما میده (در مورد ایرلاین های دیگه اطلاعی ندارم. نگید خوب بقیه هم دارند.)
برای انتخاب صندلی به نکات زیر توجه کنید:
  • صندلی هر چه نزدیک تر به جلوی هواپیما باشد، زود تر میتونید پیاده بشید.
  • صندلی های نزدیک به بال پایداری بیشتری نه فقط در تکان ها بلکه در نوسانات گرمایی دارند.
  • در صورت یک حادثه (خدای ناکرده)، صندلیهای انتهایی و نزدیک ردیف خروج، نرخ نجات بالاتری دارند.
  • صندلی های نزدیک سرویس بهداشتی(گلاب بروتون)، در معرض تردد بیشتری هستند و احتمالاً در معرض بوی بد.
  • هر چه عقب تر باشید احتمال این که گزینه کمتری برای انتخاب غذا داشته باشید بیشتره.
  • صندلی های وسط (عرضی) کمترین تقاضا رو دارند. چرا که برای خارج شدن از صندلی و یه گشتی زدن باید از یکی دو نفر عذر خواهی کنید.
  • صندلی کنار پنجره بهترین صندلی ها برای استراحت هستند. چرا که کسی مزاحمتون نخواهد شد و میتونید به دیواره هواپیما برای استراحت تکیه کنید.
  • صندلی کنار راهرو از یک نظر خوبند که میتونید هر موقع خواستید پاشید و کسی مزاحمتون نخواهد بود. ولی در عوض هر موقع نفر کناریتون بخواهد از صندلیش خارج بشه، شما هم باید تغییر مکان بدید. همچنین در معرض سقلمه ها یا ضربات کسانی که در راهرو تردد میکنند خواهید بود.
  • تا میتونید زودتر به گیت پرواز برید، تا امکان انتخاب بیشتری داشته باشید.
  • رزرو آنلاین صندلی به معنی اینکه اون صندلی قطعاً برای شما خواهد بود نیست.
مطالبی که گفتم رو در شکل زیر خلاصه میشه کرد:

شکل زیر هم نمایی از چگونگی رزرو صندلی در ایرلاین ترکیش هست.


مراجع:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
WALL-E
Defer

Defer

سلام

هفته پیش استادم ایمیل زد که داداش در چه وضعی؟ اگر نمیرسی به من بگو که کارای دیفرت رو انجام بدم. منم که دیدم نه مثل اینکه واقعاً خبری نیست، ایمیل زدم که وضعیت ویزام مشخص نشده و دیگه نمیرسم. ایشون هم نامه به دانشکده زدند که ما خواهان دیفر هستیم، بعد به منم ایمیل زد که تو هم ایمیل درخواست بده. منم ایمیل زدم به دانشکده که به خاطر نرسیدن ویزا تقاضای دیفر دارم. خلاصه دیروز دانشکده ایمیل تأیید رئیس دانشکده رو زد و منتظر نامه ادمیشن جدیدم. این نامه رو برای ورود به خاک کانادا و گرفتن study permit می خوامش. البته ممکنه سفارت هم نامه ادمیشن جدید رو بخواد.

از وضعیت ویزا هم بگم که خیلی از بچه های مهندسی که از جون (و حتی از می) اقدام کردند هنوزم که هنوزه ویزاشون نیومده. اونایی که اومده هم مجبور به دیفر شدن. بعضی از بچه ها فاندشون رو از دست دادند. و بعضی منتظر نظر استاد در مورد دادن فاند برای ترم جدیدشون هستند. نمیدونم چرا اینجوری می کنند. الان حدود 4 هفته از زمان انتظار که 11 هفته است می‌گذره. یک ترم عقب افتادم. این یعنی یک ترم هم دیر تر کارم تموم میشه. چه میشه کرد. انشالله که خیره.

وضعیتم شببیه عکس زیر شده. انگار هیچ راه فراری ندارم تا اینکه تکلیفم مشخص شه. این خرسه رو ویزا در نظر بگیرید:)


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
WALL-E
می رسد باز محرم از راه

می رسد باز محرم از راه

سلام

هر وقت محرم از راه میرسه یه سوالی که ذهن منو خیلی به خودش مشغول کرده، پر رنگتر میشه و منو در گیر خودش میکنه. و سوال اینه که اگر من زمان امام حسین علیه السلام بودم چی کاره بودم. آیا حضرت رو یاری میکردم یا در بهترین شرایط اگرم در سپاه عمر سعد نبودم، بی طرف بودم؟

بعضی وقت ها میگم نه مگه میشه صدای "هل من ناصر" و "هل من معین" آقا رو بشنوی و کاری نکنی؟ مگه میشه گریه های فرزند شش ماهه از تشنگی بگوش آمدم بخوره ولی دست روی دست بذاره؟ همیشه دوست داشتم بودم کربلا و یاری می کردم، همون طور که تو دعا های ما هست که "یا لیتنی کنت معک فافوز فوزاً عظیما". 

ولی به نظرم قضیه به این سادگی ها نیست. گذشتن از جون حتی زمانی که بدونی هدفت درسته کار هر کسی نیست. من هنوز از ساده ترین مسائل نفسانیم نمیتونم بگذرم، چطور می‌تونم به جایی برم که می‌دونم برگشتی در اون نیست. این معما همچنان لا ینحله برام. شاید از یه جهت خوبه که من کربلا نبودم  تا در بهترین شرایط با کمک نکردن به امام زمانم شقی دو عالم نشم.

خدای تو عاقبت من رو ختم بخیر کن، من رو راضی به اونچه رضای تو  و تمایلاتم رو به سمت خودت قرار بده.

یاد این جمله شهید آوینی افتادم:

"و کربلا را تو مپندار که شهری ست در میان شهرها و نامی ست در میان نام ها...

نه! ... کربلا حرم حق است و هیچ کس را جز یاران امام حسین علیه السلام راهی به سوی حقیقت نیست...

کربلا ما را نیز در خیل کربلاییان بپذیر..."

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
WALL-E
این روزا تو کشور چه خبره؟!

این روزا تو کشور چه خبره؟!

سلام

جهت ماندن در تاریخ خدمتتون عرض کنم که دلار امروز به 14 تومن رسید. علی برکه الله. هیچی سر جاش نیست. پوشک کم یاب شده. باورتون میشه. حالا بچه رو لاستیکی کردیم، مسن ها رو چی کار کنیم؟ قیمت ماشین سر به فلک کشیده. پرایدی که 22 تومن بود به 32 تا 40 تومن رسیده. به قول یکی میگفت کیلویی چند؟ جوهر لوازم تحریر توی گمرک گیر کرده و باعث شده قیمت لوازم تحریر افزایش بی رویه ای داشته باشه. یه نکته ی ظریفی که امروز می‌خوندم این بود که تو این تحریم ها فهمیدیم تو هیچ تولیدی استقلال نداریم و همه چیمون وارداتیه. البته تو بحث مسئولای بی کفایت و بی عرضه وضعمون خیلی خوبه و میتونیم به فکر صادرات باشیم.

از وضعیت ویزام هم بگم که هنوز هیچ خبری نیست. یه فایل اکسل درست کردم که شده آینه دغم. 

البته الان زمان انتظارم شده 11 هفته که یعنی دو سه هفته هم از وقت پاس ویزام گذشته. هر لحظه احساس می‌کنم دچار خسرانم. ولی چه میشه کرد، یه ترم دیگه هم روش. انشالله که دیگه به ترم زمستون برسم، واقعاً که همین الانشم خیلی عقب افتادم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
WALL-E
Friends

Friends

ُسلام

فرندز یا همون دوستان به فارسی رو معمولاً برای تقویت زبان توصیه می‌کنند، البته برای تقویت لیستنینگ هم خوبه واقعاً، ولی من این سریال رو برای اینکه از تمام وجودتون بخندید و واقعاً لحظات شادی رو داشته باشید، بهتون پیشنهاد می‌کنم. من که هر موقع نگاه می‌کنم مشکلاتم یادم میره.

این سریال به نظرم بهترین سریاله کل تاریخ که تا حالا ساخته شده و نه فقط سریال کمدی (قطعاً من همه ی سریال ها رو ندیدم ولی میدونم که میگم)، از معدود سریال، کلیپ، مستند یا فیلمیه که بار ها دیدم و بار ها خواهم دید. در مورد خیلی از چیزها نمی‌تونم این رو بگم، ولی این رو می‌تونم با اطمینان بگم که اگر این سریال رو نبینید بد جور ضرر کردید. شاید باورتون نشه، ولی بعضی از قسمت هاش رو بیش از 20 بار در طول 2 سال دیدم و هنوز خسته نشدم. بعد از این همه مدت، هنوز هم از ته دل می‌خندم.

داستان این سریال در مورد 6 دوست، 3 دختر و 3 پسره که ماجراهای خیلی بامزه ای براشون اتفاق می‌افته. در 10 فصل از سال 1994 تا 2004 پخش شده که کاش ادامه پیدا می‌کرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
WALL-E
هنوزم خبری از ویزا نیست!

هنوزم خبری از ویزا نیست!

سلام

امروز یه موج دیگه داشتیم و چند نفر پاس شدند. تبریک به همشون. انشالله یه روزم ما رو موج ببره :). 

امروز به سفارت کانادا تو آنکارا وبفرم زدم و گفتم مدت زمان لازم گذشته ولی هنوز خبری نشده. حالا معلوم نیست اصلاً جواب بدن یا نه. 

(وبفرم یه امکان برقرری ارتباط با سفارته که سفارت کانادا در اختیار مخاطبینش قرار داده. ظاهراً خیلی از کشورها هم همچین چیزی ندارند. میتونید از این امکان استفاده کنید و اگه مدرکی رو یادتون رفته ارسال کنید یا اگه چیزی میخواید بگید.)

همین طور به منشی دانشکده میل زدم و گفتم هفته ی بعد، نمی تونم Orientation باشم. اون هم گفت اوکی فقط سعی کن تا 17 سپتامبر برسی. همچنین نامردی نکرد و استادم رو تو جواب ایمیل cc کرده.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
WALL-E
عید غدیر مبارک

عید غدیر مبارک

سلام

این عید بزرگ رو به همتون تبریک میگم. انشالله که امیرالمومنین علی علیه السلام یاور و پشت و پناهتون باشه. 

حافظ اگر قدم زنی در ره خاندان به صدق

بدرقه رهت شود همت شحنه نجف

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
WALL-E
Possible late registration

Possible late registration

سلام
امروز دوباره یه موج پاس ریکوئستی بود و من نه اپدیت داشتم و نه هیچی. حالا نمی دونم چی میشه و خدا چی میخواد. 89 روز از سابمیت و 79 روز از بایو میگذره. زمان بررسی هم 12 هفته است. خیلی از بچه های مهندسی هستند که هنوز پاس نشدند. (پاس اصطلاح کوتاه شده ی original passport request. یعنی سفارت میگه آقای محترم؛ اصل پاسپورتتو بیار ویزا الصاق کنیم، حالا میتونی خودت پاشی بری یا یکی بدی پاسپورتو ببره).
دیروز به استادم میل زدم گفتم شرایطو. گفتم 12 هفته گذشته و هنوز ویزام نیومده و همون جوری که ممکنه بدونید این مشکل رو همه ی ایرانی ها دارند . گفتم دانشکده گفته اگه تا 17 سپتامبر برسی اوکیه.
بعد از نیم ساعت جوابم رو داد و خدا رو شکر کلی امیدواری داد و گفت مطمئنم میرسی و تا 17 ام سعی کن برسی ولی اگه نشد dont worry . چقدر این جوابش آرامش بخش بود. میدونید بعضی از دانشگاه ها و کالج ها اجازه دیفر نمی دهند استاد میگه اگه خودت رو نرسونی باید دوباره اپلای کنی.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
WALL-E
The Fault in Our Stars

The Fault in Our Stars

ُسلام

امروز می خوام یه کتاب که به نظرم ارزش یکبار خوندن داره رو بهتون معرفی کنم. The Fault in Our Stars. این کتاب در مورد یه دختر مبتلا به سرطانه که در یک گروه پشتیبانی سرطان با یه پسر آشنا میشه. و بقیه اش رو خودتون بخونید دیگه، قرار نیست من بگم که :).

فیلم این کتاب هم که محصول 2014 هست، ساخته شده که قطعاً به نظر من لذت خوندن کتابش خیلی بیشتر از فیلمشه. این کلاً یه اصله که خوندن کتاب خیلی جذاب تر از دیدنشه و استثنا کم داره. 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
WALL-E